İşitme Cihazlıların Eğitimi

Hafif veya orta derecede işitme kaybı olan veya tek taraflı işitme kaybı olan bebek ve çocukların dil gelişimi yaşıtları ile paralel gelişme göstermeyebilir. İşitme kaybının derecesi ve tipine göre konuşmada gecikme ,artikülasyon bozuklukları, anlama ve algılama da güçlük görülür. Bazen bu çocukların bilişsel becerileri de etkileneceği için yanlışlıkla zihinsel ve otistik tanılar konabilir.Geçmişte bir çok çocuk işitme kayıpları farkedilmediği için yanlış tanı ile yaşamak zorunda kalmışlardır. Günümüzde yenidoğan işitme taramaları sayesinde işitme kaybı ile doğan bebeklerin erkenden tanılanması ve müdahele edilmesi imkanı vardır.


İşitme cihazları çocuğun az duyduğu frekanslardaki sesleri yükseltip duyulabilir hale getirir. İşitme cihazı ile tüm ses birimlerini (fonemleri) duyabilen çocuklar eğitimle dinleme ve konuşma becerilerini kazanırlar.


Kurumumuza gelen çocuklarımızın öncelikle dil ve konuşma gelişimleri ve bilişsel gelişimleri değerlendirilerek ihtiyaçları belirlenir. Çocuğa göre düzenlenen bireysel eğitim programı ve aile eğitimi ile birlikte bireysel eğitime başlanır.